Ubezpieczyciele zareagowali
W związku ze szkodami spowodowanymi gradobiciem Gmina wystąpiła w dniu 4 lipca br. do trzech towarzystw o usprawnienie obsługi systemu zgłaszania szkód przez osoby posiadające stosowną polisę ubezpieczeniową.
Wystąpienie dotyczyło uruchomienia dodatkowych linii telefonicznych, wskazania numerów pod które bezpośrednio, bez długiego okresu wyczekiwania można zgłaszać szkody oraz uruchomienie doraźnego punktu zgłaszania szkód w Pszczynie bądź Goczałkowicach-Zdroju. Każde z towarzystw ubezpieczeniowych zareagowało. PZU S.A. uruchomiło w poniedziałek 9 lipca na parkingu przy Kościele Parafialnym obwoźny punkt zgłaszania szkód o wartości do 2 tys. zł. Ergo Hestia S.A. poinformowała gminę telefonicznie o podjęciu działań celem uruchomienia dodatkowych likwidatorów mobilnych dokonujących oględzin oraz zwiększenia przepływu informacji przez infolinie. Ponadto, w przypadku pogorszenia sytuacji i wystąpienia złych warunków pogodowych zobowiązała się w do zorganizowania na miejscu mobilnego punktu zgłaszania szkód. TUiR Warta S.A. przysłała odpowiedź drogą mailowa informując gminę o bieżącym monitorowaniu sytuacji i włączeniu kolejnych pracowników do obsługi telefonicznych zgłoszeń w przypadku zwiększonego napływu zgłoszeń.