„Zapachniało, zajaśniało, wiosna, ach to ty”
Na 21 marca przypada pierwszy dzień kalendarzowej wiosny. Tego roku przyroda bardzo szybko obudziła się do życia. W szkołach dzień ten jest nazywany Dniem Wagarowicza.
Wielu uczniów niechętnie przychodzi wtedy na zajęcia.
W naszym gimnazjum odbyły się zajęcia metodą „wyjścia z ławki”. Zorganizowano wiele atrakcyjnych działań, aby zachęcić młodzież do pozostania w murach szkoły.
Dzień rozpoczął się od spotkań klas z wychowawcami w swoich salach. Później na gimnazjalistów czekał szeroki wachlarz najróżniejszych zajęć. Było w czym wybierać:
- zajęcia sportowe: siatkówka, koszykówka lub badminton,
- warsztaty plastyczne,
- warsztaty filmowe,
- gry komputerowe,
- warsztaty Lego.
Natomiast uczniowie klas trzecich wzięli udział w specjalnie dla nich przygotowanych zajęciach z przedsiębiorczości. Polegały one na wyjściu do pobliskich firm, w celu odkrycia swoich predyspozycji i zainteresowań zawodowych. Wiosenne korowody odwiedziły trzy miejscowe przedsiębiorstwa. Jedna grupa wybrała się do Wojewódzkiego Ośrodka Reumatologiczno- Rehabilitacyjnego w Goczałkowicach- Zdroju. Tam uczniowie poznali historię uzdrowiska, zwiedzili trakt szpitalny. Sami mogli spróbować masażu na specjalnym materacu.
Druga grupa odwiedziła lokalny serwis motoryzacyjny Ganinex, zajmujący się likwidacją szkód komunikacyjnych. Podczas wizyty gimnazjaliści zapoznali się z głównymi kierunkami działalności firmy oraz uczestniczyli w zwiedzaniu wszystkich stanowisk niezbędnych do tego, aby naprawić samochód uszkodzony podczas wypadku.
Trzecia grupa spostrzegła namiastkę wiosny w pięknych „Ogrodach Kapias”. Spacerując wraz z przewodnikiem uczniowie dowiedzieli się, na czym polega praca ogrodnika oraz architekta krajobrazu.
Młodzież bardzo chętnie i aktywnie uczestniczyła we wszystkich atrakcjach związanych z obchodami Święta Wiosny. Jak co roku nasi gimnazjaliści pokazali, że to szczególne święto można spędzić inaczej, niż pójść na wagary. W radosnych nastrojach uczniowie wyszli z ławek, by bawić się wspólnie z nauczycielami.
Pragniemy jeszcze raz złożyć serdeczne podziękowania wszystkim Instytucjom, które odwiedziliśmy za pomoc, współpracę oraz zaangażowanie.
H. Dyduch