Ustalono opłatę za wpis do rejestru żłobków
W bieżącym roku katalog zadań gminy został rozszerzony m.in. o prowadzenie rejestru żłobków oraz klubów dziecięcych, w których sprawowana jest opieka nad dziećmi do lat 3. Wpis do rejestru podlega opłacie, której wysokość ustala Rada Gminy, w drodze uchwały.
Wysokość opłaty nie może być wyższa niż 50% minimalnego wynagrodzenia za pracę, ustalonego zgodnie z przepisami o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. (od 1 stycznia 2011r. jest to kwota 1386 zł). Zmiany w rejestrze oraz wykreślenie z rejestru są zwolnione z tej opłaty.
Opłata za wpis żłobka oraz klubu dziecięcego do rejestru żłobków i klubów dziecięcych prowadzonego przez Wójta Gminy Goczałkowice-Zdrój wyniesie 390,00 złotych. Tak stanowi uchwała Nr X/46/2011 Rady Gminy podjęta na sesji w dniu 9 sierpnia. Uchwała będzie obowiązywać po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego. Podjęcie uchwały zostało poprzedzone konsultacjami społecznymi.
Żłobki i kluby dziecięce mogą być zakładane i prowadzone przez gminy, osoby fizyczne oraz osoby prawne i jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej. Prowadzenie żłobka lub klubu dziecięcego jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej i wymaga wpisu do wspomnianego rejestru. Wpisy będą dokonywane na podstawie pisemnego wniosku złożonego przez podmiot zamierzający prowadzić żłobek lub klub dziecięcy. Przed dokonaniem wpisu do rejestru upoważnieni pracownicy Urzędu Gminy są zobowiązani do przeprowadzenia wizytacji lokalu w celu ustalenia czy zapewnione są bezpieczne i higieniczne warunki wychowania i opieki nad dziećmi.
Maria Ożarowska