TEATR „INSPIRACJA” GOŚCIŁ W SP 1
Jak nie dać się namówić na macha lub kieliszek?
Impresariat Artystyczny „Inspiracja” stawia sobie za cel pogłębianie uczniowskiej świadomości na temat zagrożeń i konsekwencji uzależnień (nikotyna, alkohol, narkotyki) wśród młodych ludzi. Do naszej szkoły teatr przyjechał w dwuosobowej kadrze, przedstawiając historię pt. „Odzyskana kolekcja”.
Jak nie dać się namówić na macha lub kieliszek?
Impresariat Artystyczny „Inspiracja” stawia sobie za cel pogłębianie uczniowskiej świadomości na temat zagrożeń i konsekwencji uzależnień (nikotyna, alkohol, narkotyki) wśród młodych ludzi. Do naszej szkoły teatr przyjechał w dwuosobowej kadrze, przedstawiając historię pt. „Odzyskana kolekcja”.
Jest to opowieść o rodzeństwie, młodszym i starszym bracie, wychowującym się bez rodziców, którzy wyjechali zagranicę w poszukiwaniu pracy. Starszy brat pracuje, młodszy się jeszcze uczy w szkole, jednak bardzo zaniedbuje naukę, ponieważ jest zachwycony możliwością nieustannego imprezowania w wyniku braku kontroli rodzicielskiej. Z powodu braku pieniędzy wysprzedaje tytułową kolekcję monet, aby móc się „pokazać” wśród rówieśników. Na ten stan rzeczy nie zgadza się oczywiście starszy brat, który przygotowuje „plan naprawczy”.
Na spektakl zostały zaproszone klasy 5 oraz 6 SP 1, aby móc się zapoznać z problemami dzieci i młodzieży nie jako uczestnik, lecz jako widz, co powoduje niejednokrotnie wstrząs w postaci uświadomienia, że jest to w pewnej mierze także historia o mnie samym.
Scenka był świetnie zrealizowana aktorsko, gdyż zarówno język, jak i sposób grania postaci nie odbiegał od rzeczywistości. Można powiedzieć, że odzyskując kolekcję monet, główny bohater odzyskał prawidłową hierarchię wartości, jednak uczynił to tylko dzięki pomocy starszego brata. Pojawia się jednak pytanie: co jeśli się nie ma starszego brata, a opiekunowie nie potrafią w tak sprytny sposób wyjaśnić, że sensem życia nie są koledzy, imprezy, pieniądze? Na to zagadnienie spektakl odpowiedzi niestety nie przyniósł.
Podsumowaniem wydarzenia była rozmowa prowadzącego z uczniami o tym, jak być asertywnym, jak radzić sobie z ludźmi uzależnionymi od alkoholu i nikotyny.
Na spektakl zostały zaproszone klasy 5 oraz 6 SP 1, aby móc się zapoznać z problemami dzieci i młodzieży nie jako uczestnik, lecz jako widz, co powoduje niejednokrotnie wstrząs w postaci uświadomienia, że jest to w pewnej mierze także historia o mnie samym.
Scenka był świetnie zrealizowana aktorsko, gdyż zarówno język, jak i sposób grania postaci nie odbiegał od rzeczywistości. Można powiedzieć, że odzyskując kolekcję monet, główny bohater odzyskał prawidłową hierarchię wartości, jednak uczynił to tylko dzięki pomocy starszego brata. Pojawia się jednak pytanie: co jeśli się nie ma starszego brata, a opiekunowie nie potrafią w tak sprytny sposób wyjaśnić, że sensem życia nie są koledzy, imprezy, pieniądze? Na to zagadnienie spektakl odpowiedzi niestety nie przyniósł.
Podsumowaniem wydarzenia była rozmowa prowadzącego z uczniami o tym, jak być asertywnym, jak radzić sobie z ludźmi uzależnionymi od alkoholu i nikotyny.
MB