Gmina Goczałkowice-Zdrój rozpoczęła realizację projektu partnerskiego pn. „Przygotowanie jednostek samorządu terytorialnego do świadczenia e- usług oraz integracji z SEKAP (System Elektronicznej Komunikacji Administracji Publicznej). Jego liderem jest Fundacja Informatyki i Zarządzania z Łodzi, zaś partnerami: Gmina Goczałkowice-Zdrój, Lędziny, Mierzęcice, Psary, Imielin, Miasto Szczyrk oraz Powiat Zawierciański.
{nomultithumb}
Celem głównym projektu jest stworzenie warunków do rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Województwie Śląskim realizowanym przez wzrost liczby rodzajów oraz jakości usług publicznych świadczonych drogą elektroniczną na działającej Platformie elektronicznych Usług Publicznych. Wdrożone oprogramowanie SOD (System Obiegu Dokumentów) będzie całkowicie zgodne z systemami wdrożonymi w projekcie SEKAP oraz będzie współpracować z Platformą e-Usług Publicznych Województwa Śląskiego (Pup), którą administruje Śląskie Centrum Społeczeństwa Informacyjnego.
Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Śląskiego, w ramach działania 2.2 Rozwój elektronicznych usług publicznych. Całkowity koszt projektu zamyka się kwotą 1 470 654 zł z czego dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej wynosi 1 250055 zł (85%). Na Gminę Goczałkowice-Zdrój przypada dofinansowanie kosztów kwalifikowanych w wysokości 148 158 zł, zaś wkład własny wynosi 26 145 zł.
W ramach projektu przewiduje się realizację następującego zakresu prac:
Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Śląskiego, w ramach działania 2.2 Rozwój elektronicznych usług publicznych. Całkowity koszt projektu zamyka się kwotą 1 470 654 zł z czego dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej wynosi 1 250055 zł (85%). Na Gminę Goczałkowice-Zdrój przypada dofinansowanie kosztów kwalifikowanych w wysokości 148 158 zł, zaś wkład własny wynosi 26 145 zł.
W ramach projektu przewiduje się realizację następującego zakresu prac:
- Adaptację i wyposażenie lokali związanych i niezbędnych do realizacji projektu
- Rozbudowę platformy sprzętowej
- Zakup i instalację oprogramowania systemu obsługi dokumentów
- Szkolenia użytkowników
- Promocję i informację