Zmiany w ewidencji działalności gospodarczej!
Z dniem 1 kwietnia 2009 r. zmieniają się przepisy wynikające z ustawy o działalności gospodarczej.
Wniosek o wpis do ewidencji jest jednocześnie wnioskiem przedsiębiorcy o wpis lub aktualizację danych w REGON, ewidencji podatników, zgłoszeniem lub zmianą danych płatnika składek na ubezpieczenie społeczne. Po wpisaniu przedsiębiorcy do ewidencji lub zmianie jego danych, organ ewidencyjny przesyła niezwłocznie, jednak najpóźniej w ciągu 3 dni, dane z wniosku o wpis do ewidencji do właściwych instytucji.
Przedsiębiorca ma możliwość złożenia wniosku listem poleconym lub w formie elektronicznej za pomocą formularza zamieszczonego na stronie internetowej gminy: www.goczalkowicezdroj.pl w zakładce „druki”. Wniosek o wpis do ewidencji będzie można pobrać także w urzędzie gminy w pokoju nr 2 .
W przypadku gdy przedsiębiorca przesyła wniosek o wpis do ewidencji działalności gospodarczej listem poleconym, wniosek ten musi być opatrzony własnoręcznym podpisem wnioskodawcy, którego własnoręczność poświadczona jest przez notariusza.
Wniosek złożony w formie elektronicznej musi posiadać podpis elektroniczny. Znowelizowane przepisy wprowadzają nieodpłatne złożenie wniosku o wpis oraz o zmianę wpisu do ewidencji.
Przedsiębiorca ma możliwość złożenia wniosku listem poleconym lub w formie elektronicznej za pomocą formularza zamieszczonego na stronie internetowej gminy: www.goczalkowicezdroj.pl w zakładce „druki”. Wniosek o wpis do ewidencji będzie można pobrać także w urzędzie gminy w pokoju nr 2 .
W przypadku gdy przedsiębiorca przesyła wniosek o wpis do ewidencji działalności gospodarczej listem poleconym, wniosek ten musi być opatrzony własnoręcznym podpisem wnioskodawcy, którego własnoręczność poświadczona jest przez notariusza.
Wniosek złożony w formie elektronicznej musi posiadać podpis elektroniczny. Znowelizowane przepisy wprowadzają nieodpłatne złożenie wniosku o wpis oraz o zmianę wpisu do ewidencji.
Wójt Gminy