1 lipca rusza Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków. Każdy właściciel lub zarządca budynku, w którym znajduje się źródło ciepła i spalania paliw będzie miał obowiązek złożyć deklarację.
Zgodnie z ustawą o termomodernizacji deklaracja zawierać będzie takie informacje, jak: imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby; adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw; informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła lub źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach; numer telefonu właściciela lub zarządcy (opcjonalnie); adres e-mail (opcjonalnie). Deklarację będzie można złożyć elektronicznie lub w formie papierowej (w Urzędzie Gminy).
Złożenie deklaracji to obowiązek właścicieli oraz zarządców budynków. Będziemy mieli 12 miesięcy na wysłanie deklaracji w przypadku budynków już istniejących lub 14 dni od uruchomienia nowego źródła ciepła w przypadku nowych obiektów.
- Centralna baza to ważne narzędzie także dla gminy, ponieważ pokaże nam dokładnie, czym palimy w piecach. A to pozwoli na dostosowanie kolejnych etapów Programu Ograniczenia Niskiej Emisji i innych naszych działań na rzecz poprawy jakości powietrza do potrzeb mieszkańców – mówi Gabriela Placha, wójt gminy Goczałkowice-Zdrój.
Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie internetowej Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego, która odpowiada za bazę CEEB – gunb.gov.pl.