1 lipca ruszyła Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków. Każdy właściciel lub zarządca budynku, w którym znajduje się źródło ciepła i spalania paliw ma obowiązek złożyć deklarację.
CO TRZEBA PODAĆ W DEKLARACJI?
• imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku,
• adres nieruchomości,
• informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych źródeł ciepła lub źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach.
KIEDY NALEŻY ZŁOŻYĆ DEKLARACJĘ?
Mamy 12 miesięcy na wysłanie deklaracji w przypadku budynków już istniejących lub 14 dni od uruchomienia nowego źródła ciepła w przypadku nowych obiektów.
JAK ZŁOŻYĆ DEKLARACJĘ?
• Elektronicznie - przez stronę zone.gunb.gov.pl (należy posiadać profil zaufany albo podpis elektroniczny - przeczytaj jak założyć profil zaufany)
• Papierowo - wyślij deklarację listownie (na adres: Urząd Gminy Goczałkowice-Zdrój, ul. Szkolna 13, 43-230 Goczałkowice-Zdrój) lub złóż w Urzędzie Gminy Goczałkowice-Zdrój
Formularze deklaracji można pobrać ze strony internetowej Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego. Są też dostępne w załączniku.
SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE NA TEMAT CENTRALNEJ EWIDENCJI EMISYJNOŚCI BUDYNKÓW
Zobacz film na temat CEEB!