OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO
GŁÓWNY KSIĘGOWY / GŁÓWNA KSIĘGOWA
GBP i GOK w Goczałkowicach- Zdroju
I. Wymiar czasu pracy: 1/2 etatu łącznie; rodzaj umowy: umowa o pracę
II. Określenie wymagań niezbędnych (formalnych):
Osoba ubiegająca się o stanowisko Głównego Księgowego powinna spełniać zgodnie z art. 54 ust. 2 Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2017 poz. 2077 ze zm.) następujące wymagania:
- Ma obywatelstwo państwa członkowskiego UE, Konfederacji Szwajcarskiej lub Państwa członkowskiego EFTA, chyba że odrębne ustawy uzależniają zatrudnienie
- w jednostce sektora finansów publicznych;
- Ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;
- Nie był prawomocnie skazany za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
- Posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków Głównego Księgowego;
- Spełnia jeden z poniższych warunków odnośnie kształcenia:
– ukończył/a ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe uzupełniające, ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
– ukończył/a średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości;
– jest wpisany/a do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
– posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów;
- Posiada nieposzlakowaną opinię;
- Posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisko głównego księgowego.
III. Wymagania dodatkowe:
- Doświadczenie zawodowe w prowadzeniu pełnej księgowości;
- Doświadczenie w pracy w sektorze publicznym;
- Znajomość obsługi programu: EUROBUŻET, PŁATNIK;
- Znajomość gospodarki finansowej instytucji kultury, dyscypliny finansów publicznych, a w szczególności przepisów prawa: ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości, ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej;
- Znajomość przepisów z zakresu ubezpieczeń społecznych i prawa podatkowego (podatek dochodowy od osób prawnych, osób fizycznych);
- Umiejętności sporządzania analiz danych statystycznych, tworzenia prognoz, zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe przewidywane założenia;
- Sumienność, dokładność, odpowiedzialność, komunikatywność, dyskrecja, odpowiedzialność, terminowość, umiejętność korzystania z przepisów prawa, wysoka kultura osobista.
IV. Zakres podstawowych wykonywanych zadań na stanowisku:
- Prowadzenie rachunkowości Gminnego Ośrodka Kultury i Gminnej Biblioteki Publicznej w Goczałkowicach – Zdroju zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- Prowadzenie na podstawie dowodów księgowych ksiąg rachunkowych ujmujących zapisy zdarzeń w porządku chronologicznym i systematycznym,
- Okresowe ustalanie lub sprawdzanie w drodze inwentaryzacji faktycznego stanu aktywów i pasywów,
- Wycenę aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego,
- Sporządzanie sprawozdań finansowych.
- Obsługa programów komputerowych finansowych, w tym m. in. Sporządzanie, rozliczanie i przesyłanie drogą elektroniczną dokumentów ZUS, obsługa programu PŁATNIK,
- Sporządzanie deklaracji lub sprawozdań finansowych do ZUS, US i Głównego Urzędu Statystycznego oraz innych sprawozdań wymaganych odrębnymi przepisami,
- Aktualizacja planu kont oraz instrukcji regulujących funkcjonowanie gospodarki finansowej GOK,
- Należyte przechowywanie i zabezpieczanie dokumentów finansowo-księgowych,
- Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi instytucji z rachunku bankowego w systemie bankowości elektronicznej,
- Dokonywanie kontroli operacji gospodarczych i finansowych zgodnie z planem finansowym,
- Dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dot. operacji gospodarczych i finansowych,
- Sporządzanie bilansu, prowadzenie sprawozdawczości budżetowej i podstawowej, wykonywanie analiz, zestawień oraz prognoz kosztów i wydatków,
- Roczne planowanie budżetu i analiza wykonywanych zadań,
- Nadzorowanie i realizacja umów cywilnoprawnych i prowadzenie ich obsługi księgowej,
- Prowadzenie ewidencji księgowej wyposażenia, sprzętu oraz innych wartości rzeczowych nie stanowiących środków trwałych ich umorzenia zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- Prawidłowe i terminowe przygotowanie rozliczeń podatkowych,
- Wykonywanie czynności administracyjnych oraz innych nie wymienionych wyżej zadań, które z mocy prawa lub przepisów wewnętrznych wydanych przez dyrektora jednostki należą do kompetencji głównego księgowego.
V. Warunki pracy: możliwość elastycznego czasu pracy.
VI. Wymagane dokumenty:
Do przesłania:
- CV z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej,
- Kserokopie świadectw pracy z dotychczasowych wszystkich miejsc pracy / poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem,
- Kserokopie dokumentów / poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem / potwierdzających wykształcenie, staż pracy i kwalifikacje zawodowe,
Osoby zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną będą proszone przed spotkaniem o wypełnienie następujących dokumentów dostępnych na miejscu:
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa państwa członkowskiego Unii Europejskiej,
- Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
- Oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie pracy na w/w stanowisku,
- Oświadczenie o niekaralności za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe, a także za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego,
- Oświadczenie o znajomości języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków Głównego Księgowego,
- Inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.
Planowane zatrudnienie: od 1 lipca 2024 roku.
Dokumenty aplikacyjne: CV powinny być opatrzone oświadczeniem o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Gminny Ośrodek Kultury w Goczałkowicach - Zdroju w celu bieżącej rekrutacji oraz rekrutacji przyszłych zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)”.
VII. Miejsce i termin złożenia dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć osobiście w zamkniętej kopercie w terminie do 29 maja 2024 roku do godz. 16:00 pod adresem: Gminny Ośrodek Kultury w Goczałkowicach - Zdroju, w zaklejonych kopertach lub przesłać dokumenty w formie elektronicznej na podany adres e-mail: gok@goczalkowicezdroj.pl.